Как да постигнете удовлетвореност и успех в работата по почистване на домове

категория: Домашна помощница
качено на:: 14.09.2020
Как да постигнете удовлетвореност и успех в работата по почистване на домове

Когато сте избрали да работите като домашна помощница или предлагате услуги по почистване, трябва да бъдете сигурни, че работата отговаря на вашите нужди, както и на тези на вашите работодатели – собствениците на домакинствата, които поддържате.

Наети сте да почиствате дом в дългосрочен план и в общия случай бихте искали да изградите добри отношения с работодателя и да сте сигурни, че той е доволен от свършената работа. Това е важно, за да може с времето да изградите база от постоянни клиенти, които да Ви гарантират сигурност. Ето защо е добре да заложите на обратната връзка и регулярните разговори с клиента. Те могат да се осъществяват през няколко седмици на място преди да започнете следващото почистване или по телефона – в зависимост от удобното за него време.

Изградете „здравословни“ работни взаимоотношения с вашия клиент

  • Разберете какви са неговите очаквания

Създайте списък с всички онези неща, които трябва да направите при почистването на дома. Споделете списъка с клиента и го изкоментирайте. Проверете дали списъкът отговаря на неговите очаквания, дали нещо трябва да се допълни или премахне. Също така, задайте му въпрос дали има зони в дома, с които трябва да се внимава – например, чупливи вещи или механизми на отваряне на врати, шкафчета, щори и др. Друг съществен въпрос е дали има определени места в дома, които не трябва да се почистват. Бъдете наясно с всички тези ограничения, за да сте сигурни, че няма да възникнат проблеми на по-късен етап.

  • Определете пробен период

Уговорете се с клиента след първото почистване или например, след първите 2-3 седмици да обсъдите дали е доволен от почистването, какво му харесва и какво не. Опитайте се да уловите евентуални притеснения у човека, които да изчистите в хода на разговора. 

  • Специални изисквания

От време на време клиентът може да поиска да свършите нещо допълнително за неговия дом – като измиване на прозорци или пък изпиране на дамаската на някоя мебел и др. Уточнете как би било най-удобно да получавате подобни молби – например седмица по-рано и др. Също така, коментирайте предварително каква е Вашата политика за допълнителни услуги, включително ценообразуването. Така ще свалите напрежението или разочарованието, което би възникнало, ако договорката се прави в последния момент. 

  • Как да боравите с ценности

Попитайте клиента дали има някакви специални предмети в дома, които са изложени на прах и се нуждаят от почистване. Дали има нужда да бъдете още по-внимателни при тяхната грижа – ако имат парична или сантиментална стойност. Бъдете внимателни и се старайте да връщате тези предмети на обичайните им места, тъй като ако клиентът не ги види, може да реши, че липсват или са счупени. При възникване на проблем с тези вещи, най-добрият подход е да уведомите веднага клиента. Честността е най-добрата политика в работните взаимоотношения.

  • Коментирайте регулярно свършената работа

Говорете открито с Вашия клиент на всеки две седмици или веднъж месечно, за да сте сигурни, че той е доволен от свършената работа. С течение на времето ще се опознаете с клиента и ще комуникирате много по-свободно по начин, по който и двамата да се чувствате комфортно. Друг вариант е да оставяте лист с кратка анкета след всяко почистване, за да получавате регулярна обратна връзка в писмен вид.

  • Златното правило

Бъдете мили и уважителни към вашия работодател и той би следвало да подхожда по същия начин с Вас.


Следвайки тези указания, ще успеете да постигнете много по-голяма удовлетвореност от Вашата работа и гарантиран успех!

прочети още:
Основни задължения на домашната помощница

Домашна помощница не винаги означава само почистване на домa.

Нуждите на всеки са индивидуални, както и изискванията на всяко домакинство различни.

Задълженията Ви може да включват паза... Виж повече

Домашна помощница или фирма за почистване: кое е най-доброто за Вас?

При наемането на външни лица за почистване е добре да помислите дали искате да си намерите човек, който да Ви помага или да потърсите ус... Виж повече

Кога да поръчаме почистване на дома (в условията на Covid-19)

В наше време всяко второ домакинство се нуждае от допълнителна помощ, за да се справя с текущите битови задължения. Забързаното ежедневи... Виж повече

Регистрирай се сега като

Клиент или Професионалист