Как да постигнете удовлетвореност и успех в работата по почистване на домове
Когато сте избрали да работите като домашна помощница или предлагате услуги
по почистване, трябва да бъдете сигурни, че работата отговаря на вашите нужди,
както и на тези на вашите работодатели – собствениците на домакинствата, които
поддържате.
Наети сте да почиствате дом в дългосрочен план и в общия случай бихте
искали да изградите добри отношения с работодателя и да сте сигурни, че той е
доволен от свършената работа. Това е важно, за да може с времето да изградите база
от постоянни клиенти, които да Ви гарантират сигурност. Ето защо е добре да
заложите на обратната връзка и регулярните разговори с клиента. Те могат да се
осъществяват през няколко седмици на място преди да започнете следващото
почистване или по телефона – в зависимост от удобното за него време.
Изградете „здравословни“ работни взаимоотношения с вашия клиент
- Разберете какви са неговите очаквания
Създайте списък с всички онези неща, които трябва да направите при почистването на дома. Споделете списъка с клиента и го изкоментирайте. Проверете дали списъкът отговаря на неговите очаквания, дали нещо трябва да се допълни или премахне. Също така, задайте му въпрос дали има зони в дома, с които трябва да се внимава – например, чупливи вещи или механизми на отваряне на врати, шкафчета, щори и др. Друг съществен въпрос е дали има определени места в дома, които не трябва да се почистват. Бъдете наясно с всички тези ограничения, за да сте сигурни, че няма да възникнат проблеми на по-късен етап.
- Определете пробен период
Уговорете се с клиента след първото почистване или например, след първите 2-3 седмици да обсъдите дали е доволен от почистването, какво му харесва и какво не. Опитайте се да уловите евентуални притеснения у човека, които да изчистите в хода на разговора.
- Специални изисквания
От време на време клиентът може да поиска да свършите нещо допълнително за
неговия дом – като измиване на прозорци или пък изпиране на дамаската на някоя
мебел и др. Уточнете как би било най-удобно да получавате подобни молби –
например седмица по-рано и др. Също така, коментирайте предварително каква е Вашата
политика за допълнителни услуги, включително ценообразуването. Така ще свалите напрежението
или разочарованието, което би възникнало, ако договорката се прави в последния
момент.
- Как да боравите с ценности
Попитайте клиента дали има някакви специални предмети в дома, които са изложени на прах и се нуждаят от почистване. Дали има нужда да бъдете още по-внимателни при тяхната грижа – ако имат парична или сантиментална стойност. Бъдете внимателни и се старайте да връщате тези предмети на обичайните им места, тъй като ако клиентът не ги види, може да реши, че липсват или са счупени. При възникване на проблем с тези вещи, най-добрият подход е да уведомите веднага клиента. Честността е най-добрата политика в работните взаимоотношения.
- Коментирайте регулярно свършената работа
Говорете открито с Вашия клиент на всеки две седмици или веднъж месечно, за да сте сигурни, че той е доволен от свършената работа. С течение на времето ще се опознаете с клиента и ще комуникирате много по-свободно по начин, по който и двамата да се чувствате комфортно. Друг вариант е да оставяте лист с кратка анкета след всяко почистване, за да получавате регулярна обратна връзка в писмен вид.
- Златното правило
Бъдете мили и уважителни към вашия работодател и той би следвало да подхожда по същия начин с Вас.
Следвайки тези указания, ще успеете да постигнете много по-голяма удовлетвореност от Вашата работа и гарантиран успех!
прочети още:
Основни задължения на домашната помощница
Домашна помощница не винаги означава само почистване на домa.
Нуждите на всеки са индивидуални, както и изискванията на всяко домакинство различни.
Задълженията Ви може да включват паза... Виж повече
Домашна помощница или фирма за почистване: кое е най-доброто за Вас?
При наемането на външни лица за почистване е добре да помислите дали искате да си намерите човек, който да Ви помага или да потърсите ус... Виж повече
Кога да поръчаме почистване на дома (в условията на Covid-19)
В наше време всяко второ домакинство се нуждае от допълнителна помощ, за да се справя с текущите битови задължения. Забързаното ежедневи... Виж повече